Graţie modelului Leaf, producătorul nipon va deveni primul jucător important de pe piaţa auto cu un vehicul accesibil 100% electric în portofoliu. Sursa: Nissan
1 /.
Competiţia între cei mai importanţi producători auto pentru lansarea primului model 100% electric - şi viabil - s-a înteţit vizibil în ultima vreme.
Deocamdată, câştigătorul pare să vină din Japonia, dar, desigur, situaţia ar putea cunoaşte răsturnări ulterioare dintre cele mai spectaculoase.
Nissan a anunţat că va lansa la Salonul Auto de la Frankfurt, de luna viitoare, autoturismul compact cu propulsie exclusiv electrică botezat Leaf (frunză, în traducere).
Potrivit planurilor existente în acest moment, maşina ar trebui să intre în producţia de serie în 2010, cu debutul comercial rezervat pieţei din Statele Unite ale Americii. Potrivit AFP, Nissan Leaf va costa peste Ocean între 25.000 şi 33.000 de dolari. Preţul va fi ceva mai mare decât al modelui hibrid Toyota Prius, dar cu circa 20.000 de dolari inferior celui prevăzut pentru Chevrolet Volt, hibridul care permite realimentarea la priză, ce va fi lansat de General Motors.
CONVENŢIONAL. Designul exterior nu prezintă elemente ieşite din comun
Autonomie maximă: 160 de kilometri
Dacă Toyota a popularizat automobilul hibrid (cu motor termic susţinut de motor electric), Nissan ţinteşte la fel de sus, dar pentru maşina cu zero emisii poluante.
Leaf a fost dezvoltat pe o platformă tehnică nouă. Maşina dispune de un motor electric care dezvoltă 107 cai-putere şi un cuplu maxim de 280 Nm. Viteza maximă prognozată va depăşi 140 km/h, aşadar, din acest punct de vedere, nu va exista o diferenţă notabilă între vehiculul electric şi actualele automobile dotate cu motoare cu ardere internă.
Setul de acumulatori litiu-io