Tablourile din colecţia baronului Samuel von Brukenthal, din Sibiu, par să ascundă încă multe surprize, iar ultima descoperire a cercetătorilor de la muzeul Brukenthal poate revoluţiona întreaga istorie a artei. Sursa: Bogdan Brylynski
Specialiştii muzeului lucrau la restaurarea a două tablouri, care urmau să fie expuse în septembrie la Paris, alături de alte capodopere ale muzeului, când au făcut cele două descoperiri.
Ioan Muntean lucra la restaurarea tabloului „Portret de bărbat blond”, de Frans Pourbus I. Sub stratul de vopsea, cercetătorul a descoperit un blazon, care ar putea dezvălui chiar identitatea celui pictat. „În urma îndepărtării stratului de pictură, probabil adăugat la restaurările de secol XIX, în registrul superior s-au descoperit un blazon – posibil indiciu în identificarea personajului reprezentat – şi anul realizării lucrării: 1569”, arată Ioan Muntean.
Lucrări expuse la Paris
Restauratorul Andrei Popa lucra la „Bucătăreasa”, un tablou creat de Franz Snyders, care reprezintă un portret de femeie, lipsit de orice conotaţie. Prin îndepărtarea stratului de culoare din registrul superior, Andrei Popa a descoperit un cu totul alt tablou.
„Dedesubt se afla o reproducere a „Cinei din Emaus”, pe peretele din fundal fiind redat un tablou ce descrie scena femeilor mironosiţe la mormântul lui Iisus după înviere”, explică specialiştii de la Muzeul Brukenthal.
În urma celor două descoperiri nu doar se află lucruri noi despre cele două capodopere ale Colecţiei Brukenthal, dar se aduc noi înţelesuri picturii şi artei europene din epoca respectivă.
„Sunt descoperiri de o importanţă extraordinară pentru Europa şi istoria artei. Generaţii întregi au crezut că aceste tablouri sunt încheiate aşa”, a declarat astăzi Sabin Luca, directorul Muzeului Naţional Brukenthal.
@