Vestea că tălpile plate sunt din nou la modă va fi un şoc pentru multe femei. Vânzările de pantofi fără toc au crescut cu 20% la unele magazine, iar designerii Christopher Kane, Hannah MacGibbon de la Chloé, Calvin Klein şi Alber Elbaz de la Lanvin au adus deja pantofii plaţi pe podium, informează „The Times”.
Kane, unul dintre cei mai influenţi designeri la ora actuală, nu consideră însă că balerinii sunt un tip de încălţăminte acceptabil. „În opinia mea, pantofii plaţi trebuie să fie mai băieţoşi. Am vrut să am o latură mai dură, mai masculină în colecţia mea, iar cu pantofii fără toc am reuşit dintr-un foc.”
Blahnik, Choo şi Louboutin
În urmă cu zece ani, o pereche de pantofi clasici ascuţiţi se potrivea nevoilor aproape oricărei femei. Înainte de asta, numai Manolo Blahnik sfida parametrii acceptaţi, designerul realizând în 1971 „The Brick” („Cărămida”), un pantof cu o talpă compactă „mamut” de peste 20 de centimetri.
Au trebuit să treacă peste 20 de ani pentru ca pantofii avangardişti să ajungă la mase. Tamara Mellon, editorul de accesorii de la ediţia britanică „Vogue” de la mijlocul anilor ’90, a descoperit o nişă de piaţă pentru pantofii cu tocuri foarte înalte şi a intrat în afaceri cu Jimmy Choo, iar lumea încălţămintei n-a mai fost niciodată la fel.
Prezenţa pe covorul roşu i-a făcut o publicitate enormă lui Choo, sporită de Carrie din serialul „Totul despre sex”, care avea o pasiune aproape patologică pentru pantofi. Apoi a venit Christian Louboutin, care a crescut miza adăugând o talpă ascunsă tip platformă, pentru o înălţare suplimentară.
În prezent însă, tendinţele în încălţăminte merg într-o altă direcţie. „Sezonul acesta, designerii demonstrează că pantoful plat nu este plictisitor sau conservator. Este la fel de cool ca şi tocurile”, spune Sebastian Manes, director