Cel mai vândut titlu al sezonului este „Zori de zi”, din seria „Amurg”, de Stephenie Meyer, cartea-epilog a poveştii de dragoste dintre un vampir şi o adolescentă.
Gusturile românilor în această vară sunt deosebit de eclectice, o dovedesc topurile de vânzări ale editurilor de la începutul lunii iunie până acum, în care se amestecă romane fantasy, jurnale de vedetă, un atlas de mitocănie urbană şi cărţi de science-fiction.
În topul celor mai căutate cărţi din această vară tronează „Zori de zi”, ultimul volum din seria „Amurg”, de Stephenie Meyer, cu 24.000 de exemplare vândute de pe 12 iunie până acum, potrivit Editurii RAO.
Numită „răspunsul Americii la Harry Potterul lui J.K. Row ling”, istoria de dragoste dintre vampirul Edward şi adolescenta Bella s-a vândut în peste 42 de milioane de exemplare în toată lumea.
Totodată, încasările la ecranizarea după „Amurg” (2008) au depăşit 300 de milioane de dolari. În noiembrie va ajunge pe ecrane şi adaptarea celui de-al doilea volum al seriei, „Lună nouă”, în care protagonişti vor fi tot actorii Robert Pattinson şi Kristen Stewart.
Confesiuni de vedetă
Alte volume la mare căutare sunt cele semnate de vedetele Oana Pellea sau Loredana Groza. Jurnalul actriţei din perioada 2003-2009, editat de Humanitas, s-a vândut în 13.000 de exemplare, iar primul tiraj de 5.000 de volume din „Sexting”, cartea Loredanei de la Coreus Publishing, s-a epuizat într-o lună.
Pe locurile trei, patru şi cinci din topul cărţilor verii se amestecă ghidul de bune maniere „Cu mănuşi”, în care autoarea Mihaela Nicola amendează cu ironie gafele din life-style-ul occidental şi românesc, cartea „Faţă în faţă cu generalul Ion Mihai Pacepa”, de Lucia Hossu-Longin, şi o alta despre „Ultimul bărbat american”, un personaj pitoresc coborât din tr-un vârf de munte, descris