De la Mobrele româneşti, amintiri din comunism cu vopseaua scorojită şi patru trepte de viteză care se schimbă cu piciorul, până la BMW-urile negre folosite de armata germană în război, motociclete de tot soiul şi-au găsit loc într-o singură încăpere din Muzeul de Istorie. Sursa: Cristina Cauea
La Muzeul Naţional de Istorie a României se desfăşoară prima expoziţie cu motociclete clasice şi de epocă din Bucureşti. „Aceasta expoziţie este cel mai de succes eveniment al muzeului din ultimii zece ani”, spune Feodor Barbu, unul din organizatorii proiectului. Ideea acestei expoziţii a aparţinut unei practicante în biroul de relaţii publice al muzeului şi a fost primită cu entuziam de public.
Bijuterii cu eşapament
Exponatele aparţin atât Muzeului Tehnic „Dimitrie Leonida”, cât şi celor de la Dawtona Twins sau colecţionarilor, care au renunţat temporar la mijloacele lor preferate de locomoţie. ”De menţionat este faptul că niciun colecţionar nu a fost plătit pentru a-şi lasă „bijuteria” la muzeu”, a adăugat organizatorul.
Printre exponate sunt modele nemţeşti şi ruseşti din perioadă interbelică şi contemporană precum BMW, MZ-uri, Ural (cu ataş) sau Zundapp. Piesa de rezistenţă a expoziţiei este un Triumph din 1933, proprietate a colecţionarului Mircea Vlad din Făgăraş. Deşi arată ca o bicicletă Pegas cu motor, Triumph-ul din Făgăraş rezistă chiar şi după 76 de ani.
Împătimit la 15 ani
Cel mai tânăr participant la expoziţie este Cristian Receanu, în vârstă de 15 ani, originar din Piteşti. Pasionat de motoare, Cristian a recondiţionat motocicletă primită de la tatăl sau, un CZ din 1961.
Expoziţia este completată de celebrele „Simsonete”, dar şi de patentul românesc după acestea, motocicleta Carpaţi.
Noua modă - motocicletele "clonă"
Dawtona Twins a contribuit c