LG Electronics Inc, al doilea producator de televizoare LCD la nivel mondial, se asteapta ca vanzarile de LCD-uri sa creasca cu 47% in 2010 ca urmare a cererii de pe pietele emergente, scrie Bloomberg.
Simon Kang, directorul executiv al LG Home Entertainment - divizia de ecrane a LG Electronics - crede ca anul viitor producatorul sud coreean care a vandut in 2008 circa 10,5 milioane de televizioare LCD, va comercializa in acest an 17 milioane de unitati, iar in 2010 aproximativ 25 de milioane.
"Piata de televizoare cu ecran plat va creste si in a doua jumatate a acestui an, dar probabil mai incet decat in primul semestru din 2009. Am incredere in perioada Craciunului si sper ca vanzarile din acest interval sa se mentina si anul viitor. In 2010, in tarile dezvoltate va fi o crestere limitata, de 2-3%, dar in pietele emergente precum Brazilia, Rusia, India si China se va inregistra probabil o crestere de doua cifre ”, a declarat Kang la IFA, cel mai mare targ de electronice si electrocasnice din lume care are loc anual la Berlin.
Potrivit companiei americane de cercetare DisplaySearch, anul viitor vanzarile de televizoare LCD la nivel mondial vor creste cu 17% la 149 de milioane de unitati.
Aceeasi companie a modificat in iunie estimarile pentru vanzarile de LCD-uri din 2009, anuntand o valoare a pietei globale de LCD-uri la aproximativ 53,5 miliarde de euro, fata de preconizarile initiale de 46,4 miliarde de euro
Pe aceasta piata, intre lunile aprilie si iunie ale acestui an, LG a inregistrat o cota de piata de 11,8%, in timp ce liderul Samsung a avut o cota de 18.8%, iar Sony 10.7%.
Pe segmentul plasmelor, unde producatorul sud- coreean concureaza cu Panasonic si Samsung, managerul diviziei LG a afirmat ca se asteapta ca vanzarile sa creasca de la 2,2 milioane de unitati anul trecut, la 3 milioane in acest an si 4 milioane in 2010. @N_