Gigantul american Kraft a făcut o ofertă de cumpărare în valoare de 11,6 miliarde de euro firmei britanice Cadbury, pe motiv că ar putea să salveze locurile de muncă ale producătorului britanic şi ar salva o fabrică programată pentru închidere. Cadbury a refuzat propunerea. Sursa: EVZ
Firma britanică a respins oferta americanilor de la Kraft sub pretextul că suma propusă subevaluează posibilităţile companiei Cadbury. Analiştii sunt de părere că firma americană îşi va revizui oferta, în intenţia de a ajunge un actor important pe piaţa mondială în domeniul preparatelor alimentare.
Brandul Cadbury deţine licenţa pentru diverse tipuri de ciocolată şi produse din ciocolată, bomboane şi gume de mestecat. Cele mai cunoscute produse Cadbury sunt tabletele de ciocolată Dairy Milk şi Cadbury. Divizia de băuturi răcoritoare a fost separată de compania-mamă anul trecut. Firma britanică se bazează pe două pieţe mari, în curs de dezvoltare - cea indiană şi cea rusă. De aceea, conducerea Cadbury este sigură că firma poate continua cu o identitate proprie, fără a avea nevoie să fie achiziţionată de un brand mai puternic sua mais igur financiar.
Kraft are în portofoliu produse ca Jacobs, cafeaua Maxwell House, ciocolata Toblerone sau crema de brânză Phliadelphia. Potrivit reprezentanţilor acestei companii, conglomeratul Cadbury-Kraft ar aduce economii anuale de până la 625 de milioane de dolari în costuri de distribuţie şi de cercetare.
Într-o scrisoare adresată conducerii Cadbury, directorul executiv al Kraft, Irene Rosenfeld, a garantat că firma britanică va putea să îşi păstreze mulţi dintre salariaţii din Regatul Unit şi şi-ar putea permite să ţină deschisă o fabrică programată pentru închidere. Kraft este gata să ofere un preţ cu 31% mai mare pe acţiune decât valoarea cu care acestea au încheiat şedinţa de tranzacţionare săptămâna