Michael Shermer, profesor adjunct la Universitatea Claremont şi redactor al revistelor americane Skeptic şi Scientific American, a vorbit, pentru evz.ro, despre teoria evoluţiei, design-ul inteligent şi situaţia ştiinţei în şcolile româneşti. Sursa: WikimediaSursa: NorthfotoSursa: AUR
1 /. Potrivit acestuia, faptul că "în România nu se mai predă teoria evoluţiei în şcoli e un dezastru". "Elevii nu vor fi suficient de pregătiţi. E ca şi cum ai învăţa fizica fără Newton. Îmi pare rău pentru elevii români", subliniază Shermer.Potrivit unui studiu realizat de Liga Pro Europa, numai 14 procente dintre elevii din clasele VII-XII cred că teoria evoluţiei este corectă, situaţie mai gravă "decât în SUA". "Unii nu cred în teoria evoluţiei pentru că nu ştiu ce este", îşi explică Shermer scepticismul oamenilor, subliniind însă că dovezile existenţei acestei teorii sunt de necombătut. Evz.ro: După 150 de ani de când Darwin a scris „Originea speciilor”, mulţi oameni încă nu cred că este o teorie corectă. De ce credeţi că se întâmplă acest lucru?
Michael Shermer: Cred că principalul motiv este că oamenii nu ştiu ce este evoluţia, nu ştiu care sunt dovezile şi sunt prea multe locuri unde ea nu este predată în şcoli, ca de exemplu în România. Chiar şi în America, unde Guvernul nu se implică în religie, multor profesori le este teamă să o predea deoarece părinţii sunt religioşi şi se supără. Aşa că avem de-a face cu un fel de tăcere în privinţa ei. Avem nevoie de mai multă educaţie şi trebuie să ţinem religia în afara ştiinţei. Pe de altă parte, dovezile pentru teoria evoluţiei sunt foarte puternice, la fel de categorice ca pentru oricare altă teorie ştiinţifică, fie ea Big Bang-ul sau teoria plăcilor tectonice. Toate sunt la fel de adevărate. Şi oamenii îşi pun întrebări numai în legătură cu evoluţia pur şi simplu pentru că ei cred că este vorba de o provocare a convingeri