Romanii se uita la televizor din ce in ce mai putin, in timp ce europenii sunt constanti, ba chiar numarul telespectatorilor creste pe alocuri. De exemplu in Germania, cele mai de succes reviste sunt ghidurile TV.
Am avut ocazia sa vizitez weekendul trecut cel mai mare targ de electronice si electrocasnice din Europa – IFA, desfasurat ca in fiecare an la Berlin. Ma dusesem pregatit sa gasesc la tot pasul telefoane mobile tot mai "computerizate" si laptopuri de ultima generatie, mari, dar subtiri si foarte usoare. Destul de mare mi-a fost mirarea sa constat ca targul este impanzit de televizoare, de toate dimensiunile si cu diverse servicii aditionale. In conditiile in care cateva studii realizate in Romania anuntau faptul ca noi ne uitam din ce in ce mai putin la televizor, a fost destul de ciudat sa vad ca marile firme producatoare de televizoare investesc inca, sute de mii de euro, pentru dezvoltarea unor noi modele. Am avut ocazia sa discut pentru cateva minute cu redactorul sef adjunct al celui mai vandut ghid TV din Germania – TV Digital –, Thomas Weib, prezent la standul publicatiei. "Cred ca televizorul va ramane foarte important pentru noi toti, iar noile tehnologii prin care ne putem inregistra emisiuni atunci cand nu suntem acasa, nu vor face altceva decat sa creasca numarul celor care consuma televiziune", mi-a spus acesta. Sunt total de acord cu Thomas Weib si cred ca lumea isi va imparti mereu programul destinat divertismentului in doua parti, una dedicata emisiunilor si filmelor TV, iar cealalta dedicata cinematografelor, teatrului si, de ce nu, operei sau oricarui alt tip de manifestatie artistica. Discutia cu el precum si numarul mare de televizoare de la targ mi-au dat de inteles ca gurile rele, care spun ca oamenii vor migra catre filmele pe DVD sau BluRay, gresesc.
Totusi, diferentele intre consumatorul de televiziune