O firmă de specialitate din Timişoara, care doreşte să facă ordine şi să gestioneze locurile de parcare, a fost trecută pe lista de aşteptare de către autorităţile locale. Cele aproape 10.000 de locuri de parcare disponibile în oraş nu fac faţă parcului auto de peste 22.000 de maşini. Zilnic este haos în zone ca Moroasa, Govândari sau în centrul civic. La cele 10.000 de parcări se adaugă peste 450 de locuri cu plată care, în loc să contribuie la bugetul local, fac bagube.
„Suntem cu peste 69.000 de lei în minus la compartimentul parcări în primele luni ale acestui an, asta pentru că din venituri de peste 46.000 de lei se scad salariile şi cheltuielile de peste 115.000 de lei“, a spus Liviu Timofte, directorul executiv al Serviciului Public de Administrare al Domeniului Public şi Privat din cadrul Primăriei Reşiţa.
Reşiţenii sunt zgârciţi la taxe
Parcările cu plată sunt o pagubă pentru că reşiţenii fug de taxe văzând cu ochii. „Sincer să fiu nici nu ştiu unde trebuie să plătesc parcare în oraşul ăsta. Rar vine unul să-mi ceară bani şi atunci plătesc, dar de cele mai multe ori îmi lasă bilet în geam şi mă fac că nu-l văd. Nu prea aş vrea să fie o firmă care să-mi blocheze maşina, eu nu sunt de acord cu această metodă“, a spus, în această dimineaţă, Marian Chiş, un şofer din Reşiţa.
O firmă de gestionare a locurilor de parcare cu plată din Timişoara ar fi putut fi soluţia acestei probleme. Societatea ar fi preluat parcările cu plată, angajându-se ca acestea să fie disponibile pentru şoferi doar prin plata unui bilet pe un timp limitat.
Tot ei s-ar fi ocupat şi de blocarea maşinilor parcate necorespunzător. În acest fel traficul ar fi fost fluidizat, salariile angajaţiilor ar fi fost plătite de către cei care preiau serviciul şi, totodată, ar fi fost posibil ca în viitor să se amenajeze noi locuri d