Din cei 100 de kilometri de autostradă garantaţi de şeful Transporturilor, în ianuarie, vor fi gata doar 75%, parţial nepracticabili. Sursa: Răzvan Vălcăneanțu
Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a găsit vinovatul care-l împiedică să-şi îndeplinească promisiunile făcute la începutul anului: guvernul Boc şi predecesorul său, Ludovic Orban. Primul pentru că nu i-a dat destui bani pentru toate proiectele şi al doilea pentru că l-a pus în postura de a finaliza Bu cureşti - Ploieşti abia după Paştele din 2010.
Pentru anul viitor, Berceanu avertizează: dacă nu va primi 3,5% din produsul intern brut (PIB) - în loc de 1,5%, cât a primit până acum - va renunţa la unele proiecte din start. Anul acesta, ministerul a obţinut, după toate rectificările, suma de 2,28 miliarde de euro.
Final de an: 52 de noi kilometri de autostradă practicabili
„În 2009, mi-am propus să finalizez 100 de kilometri de autostradă, dar nu prea mi-a reuşit. Poate vor fi gata 75% din ei”, a mărturisit ministrul. La finele anului, Berceanu se va lăuda cu cei 42 de km de autostradă realizaţi de Bechtel pe porţiunea Turda-Gilău şi cu cei 12 km de pe centura Ploieştiului. „Acolo a durat pentru că sunt cinci poduri mai complicate, care de fapt sunt treceri la calea ferată. Va fi gata şi o porţiune din Bucureşti - Ploieşti, dar aceea nu va fi practicabilă”, a recunoscut Berceanu.
De întârzierea proiectului e răspunzător Orban, care a dispus construirea a trei benzi pe sens până la km 42. „Sper ca lucrarea să fie gata până puţin după Paşte, pe la mijlocul anului”, a explicat oficialul. După rezultatele din ultima perioadă, ministrul îşi pune problema că nu va reuşi să-şi atingă nici obiectivul propus la început de mandat. „Am spus că voi face 836 de km. Acum nu mai sunt aşa sigur”, a spus Berceanu.
El a afirmat că a semnat cu Ban