Tendinţe eco şi reinventare - acestea sunt cuvintele de ordine ale Salonului auto de la Frankfurt din acest an, care a debutat pe 15 septembrie şi se va încheia pe 27 septembrie. Sursa: AFP Photo
Însă chiar dacă este criză şi modelele „verzi”, care consumă puţin combustibil, ţin capul de afiş, din peisaj nu pot lipsi „supermaşinile”.
Astfel, sunt prezente noul Bentley, produs de Volk s wagen, de 300.000 de lire sterline (336.500 euro), sau noul Rolls-Royce, maşina BMW de 200.000 de lire (225.000 euro), precum şi Lamborghini Reventon, Mercedes SLS, Ferrari 458, o nouă variantă Porshe Turbo, relatează telegraph.co.uk. Alături de acestea este şi Aston Martin Rapide, lansată în premieră la salonul de la Frankfurt, care concurează la titlul de cea mai frumoasă maşină a ediţiei din acest an a târgului.
Autoturisme electrice din belşug
Maşinile electrice sunt peste tot. Francezii de la Renault au o întreagă suită de modele de acest gen, pregătite să intre pe piaţă din 2011. Rivalii lor de la Peugeot au şi ei câteva autoturisme electrice. Însă micul VW e-Up! pare cel mai convingător. Mai mult, inginerii săi nu sunt de acord cu cei ai Renault, că trebuie să aştepte până în 2013 ca tehnologia bateriilor să fie suficient de matură pentru a fi folosită în producţia de masă.
Ford are un model Focus experimental pe baterii. Sunt şi maşini electrice sportive: versiunea electrică SLS a Mercedes AMG şi o variantă a Audi R8. Până şi Michael Macht, directorul executiv al Porsche, a declarat că este „convins că, într-o bună zi, şi Porsche va avea maşini sport electrice”.
Potenţialii cumpărători sunt reticenţi la aceste modele, deoarece le este frică să nu rămână fără curent în zone unde nu îşi pot încărca bateriile. Din acest motiv, ma şinile electrice sunt privite ca un automobil secundar pentru ie şirile în o