Noul SUV Sorento şi versiunea cu facelift a compactului cee’d mizează pe confort sporit, consum şi emisii reduse.
Austria este cunoscută pentru munţii minunaţi, pentru echipa aproape imbatabilă de schi alpin, pentru crocantul sniţel sau pufosul strudel ori pentru rezervele de gaze naturale şi petrol pe care le deţine în România. Mai puţin pentru vinurile sale.
Cu sau fără voia sa, Kia a reuşit să sporească gradul de notorietate al nobilei licori, măcar printre echipele de jurnalişti auto care au participat la evenimentul organizat luna aceasta în regiunea viticolă Jois, din apropierea graniţei cu Ungaria.
Întrunirea ziariştilor de specialitate din întreaga Europă, la care a participat şi „Evenimentului zilei”, a avut ca scop „degustarea” celor mai noi creaţii Kia - noua generaţie a SUV-ului Sorento şi, mai ales, Kia cee’d cu facelift.
Compactul asiatic cu nume straniu a devenit, în numai doi ani şi jumătate de la lansare, cel mai important produs din gama Kia. Desenat, dezvoltat şi fabricat în Europa (Slovacia), Cee’d - produs deja în peste 360.000 de exemplare - a fost primul automobil sud-coreean care a obţinut cinci stele la testul de siguranţă Euro NCAP şi, totodată, întâiul autoturism oferit cu o garanţie de şapte ani.
Cee’d, trei noutăţi majore
Dacă vinul creşte în valoare odată cu trecerea timpului, îmbătrânirea unui model nu aduce nimic bun. Fără să-şi asume niciun risc, Kia a decis să grăbească apariţia feceliftului aferent fiecărei generaţii cu aproximativ un an. Iar schimbările sunt mai mult decât estetice.
Gama cee’d a primit un nou motor turbodiesel de 1.6 litri împreună cu o transmisie manuală cu şase rapoarte şi un sistem „Start-stop” - toate ajută la scăderea consumului şi a esmisiilor de CO2 (110 g/km). În plus, inginerii mărcii au ajustat direcţia (acum mai