Ce fac managerii de la Vacheron Constantin, Cartier şi Piaget pe timp de criză? Au răbdare, nu se panichează şi nu fac pe aroganţii. Reduc puţin costurile şi aşteaptă ca totul să treacă. Cititi în revista Forbes România, care a apărut de luni 21 septembrie la chioşcuri, detalii despre cum s-au hotărât să contracareze criza producătorii de ceasuri de lux. În timp ce preşedintele executiv al grupului Richemont, Johann Rupert, le dădea o serie de veşti proaste acţionarilor strânşi pe 9 septembrie la hotelul Mandarin Oriental din Geneva, la Bucureşti trei manageri de la Cartier, Vacheron Constantin şi Piaget îşi ciocneau paharele de şampanie undeva pe Calea Victoriei.
Veniţi aici la lansarea noului magazin Helvetansa, austriacul Martin Schmidt, francezul Sébastien Knop şi neamţul Christian Bartosch păreau mai optimişti decât şeful gupului care deţine cele trei branduri de lux.
Rupert ezită să vorbească despre o revenire a vânzărilor pe segmentul produselor de lux. Din aprilie până în august, veniturile celui de-al doilea mare producător din industria mondială a luxului au scăzut cu 21%. Grupul Richemont care este proprietarul de branduri de lux printre care se mai numără Jaeger-LeCoultre, IWC, Roger Dubuis sau Montblanc, îşi realizează peste trei sferturi din venituri din bijuterii şi ceasuri, segmente care au mers chiar mai prost decât cel al modei sau al bunurilor din piele.
Martin Schmidt, director de vânzări pe ţările est-europene la Cartier, se plânge de pieţele baltice şi de Islanda, dar şi de Austria, unde ruşii, clienţii obişnuiţi de altădată, refuză să mai cumpere sau chiar să mai viziteze ţara.
Care este acum strategia lor? „Cel mai important e să ai răbdare, o mulţime de bani în spatele tău şi să nu te panichezi. Dacă nu ne merge bine anul ăsta, nu facem presiuni. Aşteptăm”, spune Schmidt. Managerul gener