Pentru seara, Iasul in festival pregateste Antichrist, ultimul film al maestrului Lars von Trier. Pentru fani, e destul de spus ca nu seamana cu nici un film de-al sau. Navigarea prin programul unui festival de film poate fi o experienta solicitanta, frustranta sau un succes personal, demn de povestit. Azi, la Iasi, itinerariul poate fi prezentat ca un produs perfect, datator de incredere in industrie si in selectorii festivalului. De la ora 15.00, Casa de Cultura a Studentilor proiecteaza documentarul Constantin si Elena, portret cald al unui cuplu de bunici, realizat de chiar nepotul lor. Filmat pe parcursul a doi ani intr-o atmosfera lipsita de exigentele echipelor de filmari bagacioase, filmul captiveaza prin frumusetea relatiei de cuplu la batrinete, aruncind lumina asupra unui ideal uman intuit, indraznit, rareori reusit. Imaginea lui Andrei Dascalescu, singur autor al filmului, pastreaza decenta descriptiva a fictiunii, in care incadratura arata, dar nu intervine investigator. Documentarul se recomanda si prin premiile acordate, Best New Appearance la IDFA amsterdameza, cel mai mare festival de documentare din lume, TIFF-ul clujean si proaspatul premiu din Festivalul de la Sarajevo. Urmatoarea statie e Be Kind, Rewind, filmul din 2007 al lui Michel Gondry. Traim intr-o capcana culturala. Bagajul culturale greu, iar responsabilitatea de a-l cara ni se induce atit de incisiv in cultura noastra ante-post-modernista, incit sintem teribil de tentati sa-i imitam pe cei de dinaintea noastra. Puterea exemplului e ucigatoare; ideea jocului cu reprezentarea exemplelor poate fi o iesire din capcana. Be kind rewind e despre re-enactment in filme. Ce doi protagonisti refac Ghostbusterssi alte filme in spatele garajului. Old man Fletcher, fan dedicat al lui Fats Waller, este amenintat de primarie cu demolarea magazinului sau de casete video, locul de nastere al faimosului j