Ideea unui automobil electric, silenţios şi cu un cost redus de întreţinere a fascinat dintotdeauna producătorii auto, dar mai ales pe cei care-şi doreau să se afle la volanul unei asemenea maşini.
Autonomia limitată şi gândul la opririle frecvente pentru încărcarea acumulatorilor au împins companiile auto să treacă cercetarea propulsiei electrice pe locul doi.
În acest moment, tot mai multe companii auto lansează concepte şi promisiuni ale unor modele de serie cu propulsie hibridă.
Cu toate acestea, au existat şi companii care nu au renunţat la conceptele tradiţionale. Acumulatorii s-au dezvoltat, capacitatea de stocare a crescut considerabil, dar dependenţa de punctele de încărcare rămânea, însă, o problemă.
Ideea care a schimbat lucrurile a fost un mix, între un motor cu ardere internă şi unul electric.
Acesta a fost începutul, iar primul automobil hibrid de serie a fost Toyota Prius, lansat în Japonia, în 1997, şi în 2004 în Europa.
Japonezii au oferit o lecţie importantă celorlalţi producători, cu toate că Ford, General Motors şi Honda au făcut, concomitent cu lansarea asiaticilor, investiţii serioase în acelaşi tip de proiect. Trebuie menţionat, totuşi, că primul automobil hibrid din istorie a fost creat de Ferdinand Prosche, în 1901.
Primele achiziţii
În 1998, străzile din Japonia erau populate cu 18.000 de modele Prius. Honda şi GM nu s-au lăsat mai prejos, încercând să ţină pasul cu trei concepte: EV Plus, EV1 şi Chevrolet S-10. Următorul model hibrid de serie a fost Honda Insight, urmat de a doua generaţie de Prius şi SUV-uri şi compacte de la Ford. Toyota a implementat tehnologia hibridă şi pe brandul său de lux, Lexus, iar Audi a fost primul fabricant din Europa care a preluat sistemul pe o versiune a lui A4.
În acest moment, hibrizii existe