Lipsa unei campanii unitare de promovare în străinătate a României ca destinaţie turistică face ca numărul turiştilor străini să scadă. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
În plus, buletinele oferite cu întârziere de Institutul Naţional de Statistică nu oferă informaţii care i-ar putea ajuta pe operatorii de turism să îşi îmbunătăţească serviciile. Astfel, numărul turiştilor străini care au ales România ca destinaţie de vacanţă în luna august a scăzut cu aproape 20%, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică.
În Austria, Franţa sau Germania, datele privind numărul de turişti, sumele cheltuite de aceştia sau destinaţiile alese pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă sunt publicate în jurul datei de 10 ianuarie a fiecărui an. În România, buletinul statistic privind numărul turiştilor care au ales pensiunile şi hotelurile locale în luna august a fost publicat astăzi. Potrivit acestuia, numărul turiştilor străini a scăzut în primele opt luni ale acestui an cu aproape 15% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, până la 5,1 milioane, în vreme ce numărul cetăţenilor străini care au trecut au vizitat ţara noastră în luna august s-a diminuat cu 20%.
Toţi într-o găleată
Totuşi, statistica nu face diferenţa între cetăţenii străini care au venit în România pentru a-şi petrece vacanţa şi cei care au venit în interes de serviciu (turismul de business). Astfel, numărul turiştilor străini care au aleg România ca destinaţie de vacanţă este mult mai mic.
“Numărul turiştilor care vin în România pentru circuite, cum sunt cele din Transilvania, este mic, de aproape jumătate de milion. Faţă de anul trecut, numărul acestui tip de turişti nu a înregistrat variaţii semnificative, chiar dacă trecem printr-o perioadă de criză”, a declarat pentru evz.ro purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT