Creaţia vocală a lui George Enescu este interpretată pentru prima dată integral la Paris, în această seară, într-un concert susţinut de celebrităţi internaţionale ale scenei lirice româneşti, mezzosoprana Viorica Cortez, soprana Leontina Văduva, alături de baritonul francez L’Oiseleur de Longchamps şi de pianista Alina Pavalache, cu participarea mezzosopranei Nathalie d’Ornano şi a sopranei Ruxandra Cioranu. După succesul primei părţi de la sala Cortot din ianuarie 2009, partea a doua a concertului programat în această seară la Hôtel National des Invalides din Paris, afişează deja complet, toate cele 250 de locuri fiind rezervate cu saptămâni înainte.
„A trebuit să facem faţă unei avalanşe de rezervări şi am fost nevoiţi să refuzăm o mulţime de melomani francezi şi români dornici să descopere un Enescu inedit”, povesteşte Crenguţa Sofronea, coordonatoarea proiectului la ICR Paris, organizatorul evenimentului alături de Muzeul Armatei din Paris, în colaborare cu Muzeul Naţional George Enescu din Bucureşti şi sub egida Societăţii muzicale franceze Georges Enesco.
„Multe dintre lieduri sunt inedite”
„Succesul se datorează probabil faptului că e un concert care reuneşte artişti români şi francezi, şi mai ales e un proiect original ”, explică Alina Pavalache, pianistă stabilită la Paris din 1990, iniţiatoarea proiectului. Cu 42 de piese vocale şi trei arii din opera „Oedip”, concertul constituie o premieră pentru scena lirică a Parisului, publicul fiind sedus de ideea de a descoperi un Enescu inedit prin integrala liedurilor sale.
„Mă gândeam la reunirea într-un concert a tuturor creaţiilor vocale ale lui George Enescu încă de acum zece ani, mărturiseşte Alina Pavalache. Muzeul Naţional George Enescu din Bucureşti deţinea o serie de partituri manuscrise care au trebuit descifrate, uneori cu lupa, şi apoi transcrise