Piaţa din Berlin nu a suferit în acest an nicio modificare a volumului de vânzări pe segmentul imobilelor de vacanţă. Spania, Danemarca, Italia, Australia sau SUA. Acestea sunt ţările de unde provin cei mai mulţi clienţi pentru locuinţele de vacanţă germane. Reduceri nu foarte mari de preţuri, oferte bune, solicitări pe măsură şi tranzacţii aproape în fiecare zi. Aşa arată piaţa germană a caselor de vacanţă spre finele anului 2009. La fel de bine a arătat şi anul trecut. „Piaţa noastră pe acest segment, în special în zona Berlinului, a mers foarte bine, în acelaşi ritm cu cel înregistrat în 2008. Singurele reduceri au fost la preţurile de vânzare, însă nici acestea nu au scăzut cu mult faţă de anul trecut“, a declarat Thorsten Hopp, consultant imobiliar al companiei de profil Colliers Berlin.
Conform acestuia, zona Hamburgului a avut scăderi pe această piaţă, dar asta pentru că nici numărul turiştilor nu este foarte mare aici. „Turiştii fac practic vânzările noastre pe imobilele tip second home. În Berlin vin cam 18 milioane de turişti anual, aşa că de aici pot apărea multimple tranzacţii“, mai spune Hopp.
Preţurile unui metru pătrat de casă pornesc de la 250 de euro şi pot ajunge şi la mii de euro, în funcţie de amplasament, facilităţi sau tipul construcţiei. Sudul şi nordul Germaniei sunt preferate de către oamenii care vin în concedii în această ţară. „Aceste zone sunt favorite dintotdeauna, pentru că locurile sunt extrem de frumoase, în nord spre exemplu pentru că este marea aproape.
Periferia este preferată
De asemenea, majoritatea clienţilor solicită zone periferice, departe de agitaţia oraşelor, însă preţurile aici sunt încă destul de mari“, spun reprezentanţii Lübke GmbH-Makler&Consultants, agenţie imobiliară din München. „Un loc extrem de căutat şi pentru achiziţii şi pentru scurte vacanţe este oraş