Construcţia autostrăzii Arad-Timişoara a început în această vară, dar dacă săpăturile întârzie, lucrarea s-ar putea bloca în februarie 2010.
CITEŞTE ŞI EXCLUSIV Au început lucrările la autostrada Arad-TimişoaraGuvernul şi autorităţile din Timiş nu s-au înţeles pentru autostradăUngurii construiesc de zor autostrada spre România (GALERIE FOTO)Berceanu habar nu are când se face autostrada Braşov-Comarnic
Arheologii de la Muzeul Banatului din Timişoara au identificat monumentele istorice de pe traseul autostrăzii încă de acum doi ani, dar săpăturile propriu-zise, de care era nevoie pentru a lăsa cale liberă constructorilor, nu s-au făcut.
Potrivit contractului de execuţie a autostrăzii, antreprenorul general al lucrării trebuie să se asigure că se fac săpăturile arheologice. „Finanţarea pentru descărcările arheologice pentru aliniamentul autostrăzii Arad–Timişoara este asigurată”, a spus directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Dorina Tiron. Cu toate acestea, niciun muzeu nu a reuşit să se înţeleagă cu consorţiul de firme pentru săpăturile arheologice.
„Nu am mai făcut aşa ceva”
Antreprenorul general a solicitat oferte de la Institutul de Arheologie şi Istoria Artelor din Cluj-Napoca şi de la Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane din Deva, însă în niciunul dintre cazuri nu s-a ajuns la o înţelegere. „Am considerat că nu este cazul să ne complicăm cu Timişoara-Arad pentru că noi avem tronsonul din Hunedoara care este şi cel mai lung”, a spus cercetătorul de la Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane din Deva, Adriana Giurgiu-Ardeu.
Reprezentanţii Muzeului Banatului din Timişoara nu au fost contactaţi, dar nici nu insistă pentru că le este teamă de o lucrare atât de mare. „Noi am făcut doar lucrări mai mici. Lucrarea de pe autostradă implică o deplasare