Şeful de la Transporturi este unul dintre cei mai abili miniştri ai cabinetului Boc 1 sau 2. Ştie să-i delege pe alţii să-i execute ordinele, iar el taie panglicile. Sursa: Răzvan Vălcăneanțu
Se suceşte, se-nvârteşte, dri blează şi tot în picioare cade. Este vorba despre ministrul transporturilor, Radu Berceanu, care ştie să iasă cu faţa curată din toate scandalurile sau să le pună în cârca altora. România nu are drumuri şi nici autostrăzi, iar calea ferată e în curs de descompunere şi în pragul concedierii a peste 10.000 de angajaţi. Toate acestea par că nici nu-l ating pe şeful de la Transporturi.
De vină e Orban sau Pogea
De întârzierea de pe autostrada Bucureşti - Ploieşti e de vină predecesorul lui liberal, Ludovic Orban, de Bechtel trebuie întrebat Miron Mitrea, iar de kilometrii nefinalizaţi de la Feteşti până la Constanţa sunt răspunzătoare autorităţile locale şi arheologii în căutare de vestigii. Veşnicul inculpat este însă guvernul sau colegul de partid de la Finanţe, care nu dau destui bani de la buget pentru realizarea proiectelor de infrastructură.
Dacă în primul său mandat n-a adus României realizări notabile, în cel de-al doilea, Radu Berceanu a delegat toate atribuţiile unor secretari de stat, s-a transformat într- un inspector neînduplecat, care iese public pregătit să sancţioneze fiecare greşeală şi a avut grijă să-şi rezerve câteva momente memorabile de tăiere a panglicilor.
Nici muncitorii îngropaţi în şan tierele „exemplare” ale patriei şi nici contractele stopate sau modificate nu l-au făcut pe Berceanu să-şi simtă scaunul în pericol, aşa cum a făcut-o problema căilor ferate. Odată cu ameninţarea celor 10.000 de persoane ce vor fi disponibilizate şi greva spontană de la Iaşi, Radu Berceanu a aruncat toată responsabilitatea în cârca sub secretarului de stat Constantin Axinia şi a di