PAS CU PAS. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a editat o broşură în care sunt prezentate informaţii despre cum trebuie să întocmiţi o reclamaţie pentru bunurile achiziţionate cu defecte. Sursa: Sergiu Rusu
Uneori avem probleme cu produsele pe care le-am cumpărat şi este necesar să le returnăm vânzătorului pentru despăgubire. Dar nu ştim cum trebuie să procedăm.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului vine în ajutorul consumatorilor cu o broşură în care prezintă informaţii despre ceea ce trebuie să facem într-o astfel de situaţie.
Nu trimiteţi actele originale, doar fotocopii
Dacă vreţi să fiţi despăgubit pentru un produs cu defecte pe care l-aţi achiziţionat, trebuie să furnizaţi informaţii cât mai clare despre neregulile pe care le prezintă.
În plus, este necesar să faceţi dovada cumpărării produsului sau serviciului de la un operator economic autorizat: bon fiscal, factură, chitanţă, contract. De asemenea, trebuie să vă asiguraţi că aţi toate clauzele şi condiţiile care însoţesc produsul şi aţi respectat instrucţiunile de instalare.
Totodată, susţineţi reclamaţia în scris oriunde este posibil şi păstraţi copii după chitanţe, scrisori. Nu trimiteţi niciodată documentele originale – trimiteţi fotocopii.
Solicitaţi să vi se răspundă în scris
Faceţi personal reclamaţia, poate fi mai eficient: solicitaţi să vorbiţi personal cu persoana responsabilă de rezolvarea problemei voastre.
Evitaţi să pierdeţi controlul, mai ales dacă persoana cu care discutaţi nu este cea în măsură să autorizeze despăgubirea.
În cazul în care faceţi reclamaţia telefonic, asiguraţi-vă că aţi notat data şi ora când a avut loc convorbirea şi tot ce s-a discutat. De obicei, după efectuarea convorbirii trimiteţi şi o scrisoare. Solicitaţi să