Doi tineri întreprinzători din Germania au lansat, astăzi, la Berlin, ceea ce ei au descris drept primul cotidian personalizat din Europa, o publicaţie realizată în funcţie de preferinţele cititorilor, imprimată pe hârtie şi livrată la domiciliu, anunţă AFP.
Publicul-ţintă este reprezentat de tineri, în special studenţi, iar preţul publicaţiei va fi de 1.20 de euro, faţă de 1.80 de euro cât este preţul mediu al unui ziar german.
Într-o perioadă în care ascensiunea publicaţiilor online pune în pericol ziarele tipărite, designerii web Wanja Oberhof, în vârstă de 23 de ani, şi Hendrik Tiedemann, de 27 de ani, au recunoscut că demersul lor este unul riscant, dar s-au arătat încrezători în potenţialii cititori, studenţii, şi pe sondajele de piaţă. Potrivit acestora din urmă, mulţi tineri sunt prea obosiţi pentru a-şi căuta informaţiile cu ajutorul computerului şi sunt dispuşi să plătească pentru un ziar pe gustul lor.
"Ziarele sunt o sursă de lectură mult mai plăcută", a spus Wanja Oberhof.
Propriul ziar, cu domenii la alegere
Personalizarea publicaţiei se va face pe site-ul acesteia, www.niiu.de, unde, fiecare potenţial cititor are posibilitatea de a selecta din categorii informaţiile pe care le doreşte: internaţionale , naţionale sau locale, jocuri, fragmente extrase de pe bloguri sau de pe site-uri ale reţelelor de socializare, meteo sau bursă.
Site-ul a încheiat parteneriate cu aproximativ 500 de publicaţii de renume, printre care "The New York Times", "International Herald Tribune", "Handelsblatt", "Tagesspiegel", "Frankfurter Rundschau" şi "Bild", sau cu site-uri ale ziarelor de specialitate, cum ar fi Kicker.de (pentru sport).
Realizatorii publicaţiei personalizate vor avea propriile conturi, "pentru că numai aşa vom putea fi în permanţă la curent cu nevoile cititorilor", spun