Platformele online aduc într-un singur loc toate ofertele agenţiilor. Acest tip de promovare este nou în România. Jucătorii din piaţă spun că sunt atraşi de idee, dar ezită să se înscrie deocamdată. Replat este un sistem de listare multiplă, o idee comercială, aplicată de agenţii imobiliare din Statele Unite ale Americii. Acestea au fost primele care au intuit avantajul de a deţine un portofoliu comun de imobile, păstrând în acelaşi timp identitatea fiecărei agenţii în parte.
„Companiile imobiliare din România trebuie să-şi dezvolte capacităţile de percepţie ale unui mediu concurenţial dinamic, ale cărui caracteristici structurale esenţiale se vor raporta în primul rând la funcţionarea eficientă a pieţei imobiliare”, a declarat Gianina Crăciun, administrator şi membru fondator Replat România.
Pentru început, fiecare agenţie imobiliară ce se înscrie în acest program plăteşte 45 de euro lunar. Preţul poate ajunge până la 400 de euro pe lună.
Programul Replat a fost înfiinţat de un grup de agenţi imobiliari italieni, care funcţionează în Peninsulă de aproape cinci ani şi este utilizat şi în alte state europene. Acest program este considerat o investiţie pe termen lung, care poate aduce câştiguri importante în timp.
În trei luni, 20 de agenţii
„Cred că este momentul propice pentru România de a primi această platformă, pentru că jucătorii din această piaţă sunt acum mult mai atenţi la ceea ce fac şi vor o dezvoltare sustenabilă sau chiar numai supravieţuire. Până acum erau atenţi numai la faptul că fac bani, fără a fi atenţi şi la cum fac banii”, spune Maurizio Martino, membru fondator Replat Internaţional.
Potrivit acestuia, Replat Italia deţine în portofoliu aproximativ 2.000 de agenţii imobiliare, iar încasările din acest program de la începutul anului până în prezent au fost de aproa