Companiile care au reprezentat ţara noastră la ExpoReal München negociază cu fonduri de investiţii străine noi afaceri. Recunoscute drept cele mai mari târguri internaţionale din piaţa imobiliară, MIPIM şi Expo Real reunesc anual sute de jucători din piaţa de profil. Din păcate, numărul companiilor româneşti care participă la aceste evenimente este foarte mic. „ExpoReal München este un târg la care se fac afaceri. MIPIM Cannes este un târg la care este bine să fii văzut”, rezumă într-o singură frază descrierea celor două evenimente Jean Herskovits, Development Manager la Proiect Bucureşti, una dintre cele două companii româneşti care au avut stand la expoziţia din Germania.
Colaborare cu Lidl
Proiect Bucureşti şi More Real Estate au împărţit acelaşi spaţiu expoziţional, lucru care, spune Jean Herskovits, a adus un număr mai mare de vizitatori pentru ambele companii. „Participarea a dat rezultate peste aşteptări, în condiţiile în care peste 100 de oameni s-au oprit să ceară detalii cu privire la oferta noastră, iar cu 70 dintre ei am avut chiar discuţii concrete”, detaliază Herskovits.
Acţionarii Proiect Bucureşti, companie de proiectare, arhitectură şi consultanţă au decis să expună la acest târg pentru că una dintre priorităţile lor în momentul de faţă este internaţionalizarea. În plus au vrut să afle cine sunt dezvoltatorii interesaţi de România şi să încheie parteneriate cu firme din acelaşi domeniu din Europa.
Cele mai multe discuţii s-au purtat cu proiectanţi austrieci sau nemţi care au clienţi care se gândesc să investească în România. Una dintre companiile care are astfel de planuri şi cu care Proiect Bucureşti va colabora este lanţul de magazine Lidl, care vrea să se extindă în următorii ani în România. „Proiecte există, dar începerea lucrărilor a fost amânată până când piaţa va da semne clare de reve