Conducătorii auto sunt convinşi că denivelările dintre şine, „uitate“ de edili ani la rând, vor fi ignorate în continuare.
Pe lângă gropile care apar periodic pe şoselele din Iaşi, şoferii care circulă prin capitala Moldovei trebuie să înfrunte şi o serie de obstacole devenite perene în peisajul rutier local. Câteva dintre acestea sunt localizate la intersecţia carosabilului cu liniile de tramvai.„Capcane“ de acest tip se găsesc cu nemiluita, însă există câteva care sunt cunoscute de toţi şoferii ieşeni. Una dintre cele mai „faimoase“ se găseşte la intersecţia bulevardului Tudor Vladimirescu cu linia de tramvai din staţia Pădurii.
Pasajul, străbătut cu viteza melcului
În acest loc, carosabilul dintre liniile de tramvai este substituit de macadam. Şoferii care ajung aici sunt obligaţi să oprească maşina, după care să parcurgă foarte încet şanţul dintre şine, lucru ce duce permanent la formarea de cozi.
„Nici nu mai ştiu când s-a intervenit ultima dată în acest loc. Ceea ce nu înţeleg este cum cei responsabili de acest sector au reabilitat carosabilul de pe bulevardul Tudor Vladimirescu, dar nu s-au atins câtuşi de puţin de cei câţiva metri pătraţi cât ocupă trecerea la nivel a liniei de tramvai“, a spus Vasile R., taximetrist. Un alt loc care le scoate peri albi şoferilor este cel aflat la intersecţia străzii Ateneului cu Calea Chişinăului, punct localizat în faţa CET Iaşi.
La fel ca în staţia Pădurii, macadamul ţine locul carosabilului între liniile de tramvai, iar porţiunile lipsă sunt completate cu nisip. „Aici parcă cineva vrea intenţionat să ne rupem maşinile. Cine vrea să vireze la stânga trebuie să ţâşnească ca din puşcă de pe Ateneului, pentru a lua faţa maşinilor care vin din stânga pe Chişinăului, dar imediat trebuie să frâneze pentru a nu intra cu maşina în macadamul spart“, a spus Florin A., economist. C