Sind România estimează un profit la fel de mare ca acela de anul trecut, în condiţiile în care privaţii raportează afaceri mai proaste. Sursa: Agerpres
Criza economică nu este resimţită la fel de toate hotelurile şi agenţiile de turism din România. În timp ce operatorii privaţi raportează scăderi ale afacerilor, pentru Sind România, turoperatorul sindicaliştilor, 2009 este un an la fel ca oricare altul.
Din estimările conducerii, compania se va putea lăuda şi în acest an cu un profit de circa cinci milioane de euro, cât a realizat anul trecut, relatează revista „Capital”.
Care este secretul succesului? Nimic altceva decât turismul sindical, reprezentat prin investiţii minime în hoteluri, servicii modeste şi preţuri mici, o clientelă fidelă şi nepretenţioasă.
Hotelurile Sind România cuprind 15.000 de locuri de cazare, care îşi menţin un grad de ocupare de invidiat într-o perioadă de criză, de 70%. În portofoliul companiei sunt 25 de hoteluri, 25 de vile şi o tabără de copii, la Năvodari.
Deşi puţine dintre bazele de tratament au fost modernizate, hotelurile de două stele ale sindicaliştilor din Herculane, Slănic Moldova, Covasna şi Căciulata sunt invadate toamna şi iarna. În aceste anotimpuri, sunt ocupate peste 90% din camere.
Profituri tot mai mari
Faptul că reţeta e infailibilă o dovedesc rezultatele financiare ale turoperatorului sindical, al treilea ca mărime din România. Atât cifra de afaceri, cât şi profitul i-au crescut de la un an la altul. În 2008, Sind România a înregistrat un profit de 5 milioane de euro, aproape de două ori mai mare faţă de cel realizat cu doi ani mai devreme.
„Pentru 2009, ne aşteptăm la aceeaşi cifră de afaceri şi acelaşi profit, pentru că a fost un an bun”, a declarat Maria Vlăsceanu, şef serviciu comercial Sind România, pentru „Capital”. Aceste câ