Pipera, Berceni şi Militari sunt cele mai afectate zone din punctul de vedere al aglomeraţiei. Noile dezvoltări imobiliare vor atrage un trafic şi mai mare, în condiţiile unei infrastructuri şi aşa depăşite.
Problema locurilor de parcare aferente centrelor de afaceri devine tot mai acută, în special în cazul amplasamentelor centrale şi chiar semicentrale. „Înainte constructorul avea obligaţia ca la 100 de metri pătraţi utili să asigure un loc de parcare, însă reglementarile actuale, aliniate standardelor internaţionale, stabilesc că, pentru fiecare 60 de metri pătraţi trebuie sa existe un loc de parcare, ceea ce duce la creşterea costurilor de construcţie prin necesitatea includerii parcărilor subterane pe mai multe niveluri”, este specificat într-un comunicat al companiei Diana Meţiu International.
În acest moment, cea mai mare parcare subterană din România, pe cinci niveluri şi cu o capacitate de 350 de autovehicule este deţinută de Charles de Gaulle Plaza. În topul clădirilor de birouri ce au fost prevazute cu un număr important de locuri de parcare urmează America House şi Premium Point, fiecare cu câte o parcare subterană pe trei niveluri.
Standarde clare de clasificare
Nu doar numărul de locuri de parcare este foarte important la construcţia unei clădiri de birouri, mai ales atunci când se pune problema clasificării acesteia. O clădire poate fi încadrată în clasa A numai dacă este amplasată într-o zonă centrală sau ultracentrală, are o suprafaţă totală de minimum 10.000 de metri pătraţi şi amenajări moderne.
Mai există şi câteva detalii tehnice pe care construcţia trebuie să le respecte, cum ar fi înălţimea pe nivel mai mare de 2,7 metri sau climatizare prin ventiloconvectori cu patru ţevi.
„În Bucureşti, avem mai puţin de zece clădiri care corespund acestor criterii. Printre cele mai cunoscute se numără Charles de Gaulle Pl