Pipera, Berceni şi Militari sunt cele mai afectate zone din punctul de vedere al aglomeraţiei. Noile dezvoltări imobiliare vor atrage un trafic şi mai mare, în condiţiile unei infrastructuri şi aşa depăşite. Aproape jumătate din infrastructura rutieră a celui mai mare oraş din România este bazată pe străzi cu pavaj din bolovani, pietruite sau neasfaltate, conform informaţiilor Primăriei Capitalei. Iar arterele principale, cele 258 de străzi pe care edilii oraşului le consideră vitale pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţilor economice şi sociale, sunt mai mereu în reparaţii.
Aceste cifre au rămas constante din anul 1995 şi până în prezent. Doar că Bucureştiul a continuat să se extindă. Au apărut noi zone de birouri, complexuri comerciale şi rezidenţiale pentru care infrastructura rutieră a devenit insuficientă.
Pipera, extindere continuă
Unul dintre cele mai elocvente exemple este Pipera, zonă care în ultimii ani a devenit unul dintre cele mai mai importante poluri de business ale Capitalei. Aproximativ 75.700 de metri pătraţi este stocul de birouri existent în prezent în Pipera. Vor mai fi livraţi încă minimum 50.000 de metri pătraţi în 2010 şi peste 40.000 de metri pătraţi în 2011.
Zilnic, câteva zeci de mii de oameni se urcă în maşinile personale sau în mijloacele de transport în comun şi se îndreaptă către aceste clădiri. Rezultatul: blocaje în trafic care se întind pe kilometri întregi şi metrouri aglomerate până la refuz. „Este surprinzătoare inerţia autorităţilor sau dezinteresul lor, în condiţiile în care dezvoltatorii imobiliari au încercat să creeze acolo un important pol de business, ceea ce era o oportunitate deosebită pentru administraţia locală“, spune Mirela Raicu, corporate senior consultant şi partener al companiei de consultanţă imobiliară Esop. Ea a trecut de la speranţa că lucr