» Proprietarii de iahturi din Galati nu vor mai fi nevoiti sa acosteze la Braila.
» Pana pe 20 noiembrie, in localitate va fi inaugurat Portul de Ambarcatiuni.
"Marina", cum este denumit in termeni marinaresti un port de ambarcatiuni, are un ponton cu lungimea de 200 m, cu o capacitate de 80 standuri de acostare: 60 de ambarcatiuni mici, cu lungimea de 6 m, 10 ambarcatiuni medii, cu lungimea de 9 m, si 10 ambarcatiuni mari, cu lungimea de 12 m. Investitia a fost realizata de aceeasi companie care a construit Portul de Ambarcatiuni de la Braila si Portul Turistic de la Mangalia. Proiectul a fost realizat in sase saptamani, iar lucrarile au fost incepute pe 12 octombrie si vor fi finalizate pe 20 noiembrie. Bugetul este constituit dintr-o finantare de 700.000 euro, alocata de Ministerul Turismului, si o cofinantare de 400.000 lei, de la bugetul CLM Galati. "Solutia pe care o implementam la Galati are un grad mare de unicitate, prin solutia tehnica aleasa. Este o marina realizata cu minimum de costuri, dar care trebuie protejata.
O protectie clasica, cu diguri, ar costa milioane de euro. Am aplicat solutia construirii in amonte a unui deflector de gheata. Ambarcatiunile sunt la 45 de grade, in curent, pentru a da posibilitatea utilizatorilor sa intre si sa iasa usor de la ponton. La dimensionarea marinei am tinut cont de modul in care este dimensionata piata de ambarcatiuni de la noi, adica 70% din capacitate este pentru ambarcatiuni mici, restul fiind alocat ambarcatiunilor cu lungimi de pana la 12 m", a declarat Remus Baisan, reprezentantul firmei constructoare, Black Sea Magic Constanta. Pe termen scurt, nu vor fi probleme cu depunerile de aluviuni. Zona a fost dragata dupa ce nu mai fusese curatata de aproximativ 30 de ani si va mai necesita o noua dragare peste 15-20 de ani.
» Mai eficient decat in occident
Po