Sunt studenţi şi au intrat în lumea internetului fără niciun ban. Dar au creat uberVu, o unealtă care vânează cuvinte-cheie pe platformele sociale, aşa cum face Google. Trei tineri de la Facultatea de Automatică şi Calculatoare din Bucureşti au vrut să vină cu o idee nouă, îndrăzneaţă şi să o facă mare, internaţională. Nu au ajuns încă până acolo, dar măcar au avut tupeul să încerce. Vladimir Oane (26 de ani), Dan Ciotu (26 de ani) şi Dragoş Ilinca (25 de ani) sunt deja la a doua companie în domeniul web-ului pe care au fondat-o şi visează să se mute în Silicon Valley.
Metromind, primul lor startup, s-a născut în 2004 pur şi simplu din dorinţa de „a fi patroni“ şi de „a experimenta pe Internet“. Au început fără niciun ban, doar cu propriile computere.
După trei ani şi jumătate, Metromind, transformată în agenţie de marketing on-line, ajunsese la o cifră de afaceri de 100.000 de dolari şi o rată a profitului de 20-30%. Dar ei se plictiseseră deja.
Unealtă pentru web-ul social
Ideea uberVu s-a născut în noiembrie 2007. Lucrând în zona conţinutului de web, tinerii observaseră că nu se mai putea vorbi despre un conţinut localizat şi distribuit pe o singură platformă.
UberVu măsoară distribuţia informaţiei şi a conversaţiei în web-ul social. Ca să-şi testeze ideea, tinerii au înscris-o în competiţia „11 Minutes“, în care fiecare antreprenor din new media are ocazia să prezinte un pitch în faţa unui juriu internaţional format din investitori, business angels şi reprezentanţi ai fondurilor de investiţii. Şi au câştigat!
Banii au venit din străinătate
În toamna lui 2008, s-au înscris la SeedCamp, o altă competiţie, care are loc la Londra şi la care participă anual 20 de proiecte din web-ul european. Aici, concurenţii îşi prezintă proiectele în faţa unui juriu de 25-30 de in