Problema obezităţii a devenit un fenomen din ce în ce mai grav şi generalizat la nivel mondial.
Situaţia este cu atât mai îngrijorătoare cu cât, în ultimii ani, s-a constatat că nu numai adulţii sunt afectaţi de această boală, ci din ce în ce mai mulţi copii au început să resimtă efectele alimentaţiei defectuoase şi ale sedentarismului.
În acest context, marile companii producătoare de alimente au venit pe piaţă cu noi oferte despre care spun că ajută la combaterea obezităţii.
Etichetele verzi ne anunţă că produsele de pe rafturi sunt eco, lanţurile de magazine de tip fast-food au fost obligate, prin lege, să afişeze valorile nutriţionale ale tuturor alimentelor pe care le comercializează.
Tot legea a interzis vânzarea în apropierea şcolilor de produse considerate “pericol” pentru sănătatea copiilor.
Cu toate acestea, există câteva secrete pe care marile companii din industria alimentară le ţin bine ascunse, pentru a-şi putea menţine afacerile pe val.
Unul dintre ele este reprezentat de publicitate. În ciuda crizei, continuă să fie cheltuite anual milioane de euro pentru promovarea produselor nesănătoase. Încă se face reclamă la hamburgeri, la băuturi dulci şi acidulate, fără a se preciza cât de dăunător este respectivul produs pentru sănătatea consumatorilor.
Păpuşica de lângă hamburger
Pentru a se asigura că nu duc lipsă de cumpărători, lanţurile de magazine de tip fast-food inventează, cel puţin o dată pe lună, tot felul de promoţii, oferind, odată cu meniul complet, care cuprinde, invariabil, porţia de cartofi prăjiţi în foarte mult ulei, şi câte o jucărie care înfăţişează un personaj în mare vogă printre cei mici.
Ultimele studii au arătat tendinţa companiilor de a suporta sume impresionante pentru a diminua “preocupările” din sistemul sanitar