Gigantul american General Motors a anunţat că nu va mai vinde pachetul majoritar al mărcilor Opel şi Vauxhall către fabricantul de piese auto Magna.
Potrivit unui comunicat al firmei americane, îmbunătăţirea climatului economic din ultima perioadă i-a convins pe conducătorii GM să renunţe la vânzarea pachetului majoritar de la Opel către compania Magna.
Decizia de păstrare în portofoliul GM a mărcilor Opel şi Vauxhall a ţinut şi de alte considerente, cum ar fi strategia globală a gigantului american. Oficialii companiei din Statele Unite au declarat că aşteaptă ajutoare din partea guvernului german, precum şi din partea altor state europene, pentru a putea menţine afacerea Opel pe linia de plutire.
Anunţul făcut de General Motors a provocat reacţii diferite. Dacă reprezentanţii Magna au acceptat decizia partenerilor de afaceri şi au asigurat GM de sprijinul lor în viitor, Executivul german şi-a exprimat numulţumirea.
Ulrich Wilhelm, purtător de cuvânt al Guvernului german, a declarat că hotărârea GM este regretabilă şi a cerut companiei americane să returneze cele 1,5 miliarde de euro acordate de băncile din Germania.
Revenire neaşteptată
Mulţumită ajutorului acordat de statul american, General Motors a reuşit să treacă peste perioada grea din cele trei luni de vară şi a înregistrat o creştere a vânzărilor în luna septembrie, pentru prima dată în ultimii doi ani. Această creştere este unul dintre motivele pentru care afacerea cu Magna, care stagnează de câteva luni, a căzut. Analiştii din domeniul auto nu au fost luaţi prin suprindere de hotărârea companiei de peste Ocean, motivând că vânzarea Opel nu a fost o mişcare dorită de GM, ci a fost o măsură de urgenţă, în scopul salvării întregului concern.
Presa germană a ridicat problema legitimităţii acestei decizii. Odată cu anunţul preluă