La sediul central al Serviciului Public de Finanţe Locale din cadrul Primăriei Ploieşti este experimentat în această perioadă un sistem electronic mai puţin obişnuit. Este vorba de monitorizarea comportamentului funcţionarilor care lucrează cu publicul, contribuabilii dând calificative celor care le-au încasat taxele şi impozitele locale. Sursa: Marius Nica
În total sunt şase aparate, denumite controlori de opinie, dotate cu câte trei butoane: bine, satisfăcător şi nesatisfăcător.
„Practic, prin acest sistem, ploieştenii îşi exprimă mulţumirea sau nemulţumirea faţă de funcţionarii noştri. Sistemul funcţionează în parametri normali de la 1 noiembrie, iar în funcţie de rezultatele monitorizării vom decide dacă merită să investim 1.000 de euro în aceste echipamente”, a declarat Gabriel Hodorog, directorul fiscului ploieştean.
Hodorog susţine că prin această metodă nu urmăreşte sancţionarea angajaţilor săi, ci alegerea celor mai buni funcţionari în relaţia cu publicul. Ploieştenii speră ca odată cu montarea acestor dispozitive să crească amabilitatea funcţionarilor publici.
„I-am dat nota maximă doamnei care mi-a explicat cât am de plătit impozitul pe casă pentru că a avut răbdare să-mi răspundă la toate întrebările”, spune Elena Sandu, o pensionară din Ploieşti.