Valoarea lucrărilor este de un milion de euro care se alocă din bugetul local. Structura de rezistenţă a podului permite doar autoturismelor şi autobuzelor să circule pe podul care va face legătura dintre zona industrială şi centrul oraşului. Lucrările de pe podul din Km 4-5 depind în mare măsură de condiţiile meteorologice din timpul iernii care vor permite sau nu terminarea reabilitării până în primăvara lui 2010.
Podul va face legătura dintre cartierul CET, zona industrială şi centrul a oraşului. În proiect sunt incluse şi două sensuri giratorii unul dintre acestea urmând să fie amenajat pe şoseaua Mangaliei în zona magazinului Billa.
Proiectul cuprinde scoaterea liniilor de tramvai şi realizarea a două bretele pe şosea care vor permite accesul spre cartierul Poarta 6.
Fără tiruri pe pod
Deşi zona bulevardului Aurel Vlaicu de la Cet şi până la magazinul Dorally este intens circulat de maşini de mare tonaj, acestea nu vor putea traversa podul din Km 4-5 întrucât structura de rezistenţă şi arhitectura nu permite acest lucru.
„Din cauza curbelor de la rampe este mai greu. Vom pune o limitare de până la 15 tone, mai mult autobuzele vor putea circula“, au declarat ieri proiectanţii. În locurile de urcare şi coborâre de pe pod vor fi amenajate parcări în formă de pieptene sau în lung acolo unde este posibil, dar prin îngustarea trotuarelor care nu vor avea mai mult de un metru lăţime.
Trotuare de cel mult un metru lăţime
Măsura de reducere a spaţiului de pe trotuare a fost luată de primarul Radu Mazăre în timp ce se deplasa astăzi cu maşina pe bulevardul Ferdinand care odată ajuns la inspecţia lucrărilor de la podul din KM 4-5 şi-a şi anunţat decizia.
„Nu mai lăsaţi niciun trotuar mai lat de un metru pentru că unde noi asfaltăm trotuarul a doua zi vine cu maşina şi