General Motors a oferit cea mai mare surpriză pe care industria auto a văzut-o în ultimii 20 de ani. După luni de negocieri extrem de dificile, marcate de o mare presiune politică pe axa Berlin- Moscova dar şi de intervenţia zgomotoasă a sindicatelor, GM aruncă la coş orice înţelegere cu Magna Internaţional şi aliaţii săi ruşi. Când toată lumea aştepta semnarea preluarii Opel de către consorţiul canadiano-rus, board-ul lui GM a decis să păstreze Opel.
Fritz Henderson, Preşedintele noului GM a declarat că banii oferiţi erau cam prea puţini iar Opel acum merge destul de bine. Angela Merkel, proaspăt realeasă cancelar al Germaniei a cerut imediat lui Henderson să-şi plătească creditele luate de la guvernul german.
Cel puţin la fel de supărat, Vladimir Putin, văzut ca principalul perdant al acestei opraţiuni, a spus că aşa înţeleg americanii să facă afaceri. Iar sindicatele germane au decis să pună de câteva greve pentru a-şi arăta nemulţumirea. Lucrurile nu se opresc însă aici. Carl Peter Forster, Preşedintele lui Adam Opel AG a decis să plece din companie.
Văzut ca principalul artizan al vânzării lui Opel, Forster a considerat că mişcarea şefului lui este atât de surprinzătoare încât nu o poate accepta. Cel mai probabil, funcţia de Chairman va fi preluată de Bob Lutz. Se caută însă un nou CEO pentru Opel, în fara companiei.
Mai mult, Henderson spunea într-un comunicat „Sper că între timp, ceilalţi să-şi vadă de treabă!“ Efectele acestei lovituri de teatru se vor vedea în toată lumea, inclusiv în Romania. Cu doar câteva ore înainte de comunicatul GM, biroul de la Bucureşti emitea un comunicat de presă prin care se anunţa spargerea organiziei în două, oamenii fostului GM Romania fiind împărţiţi între Opel şi Cevrolet. Ce va fi nimeni nu poate şti acum.