Consorţiul Nabucco, în cadrul căruia România este reprezentată de Transgaz, analizează posibilitatea ca Franţa să fie inclusă în compania care dezvoltă proiectul gazoductului, a declarat Vlad Pavlovschi, şeful departamentului Inginerie şi Cercetare în cadrul Transgaz.
„În acest moment, discuţiile din interiorul consorţiului sunt doar informale, pentru că nu am stabilit concret dacă este nevoie de un alt partener şi, pe de altă parte, nici Franţa nu şi-a reiterat intenţia de a se implica în proiect", a spus oficialul Transgaz.
Potrivit acestuia, în interiorul consorţiului se mai poartă discuţii privind includerea unui alt partener, respectiv o instituţie financiară internaţională, precum Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) sau Banca Europeană de Investiţii (BEI), care să primească un mic pachet din acţiunile consorţiului.
Întrebat dacă atragerea de noi parteneri este benefică pentru asigurarea de finanţări necesare proiectului Nabucco, Pavlovschi a spus că nu acesta este neapărat scopul. „Este nevoie de mai mulţi parteneri pentru susţinere politică. Franţa poate fi un partener politic pentru Nabucco”, a susţinut reprezentantul Transgaz.
Transgaz, între beneficii financiare şi dezavantaje
Acesta a adăugat că, pentru Transgaz, atragerea de noi parteneri în consorţiul Nabucco poate fi benefică, întrucât va scădea contribuţia companiei române la investiţia totală (adică aproximativ 16% din investiţia totală de 7,9 miliarde de euro, proporţional cu participaţia deţinută de Transgaz în Nabucco), dar şi avantajele vor scădea.
Din consorţiul Nabucco fac parte, cu participaţii egale, Transgaz (România), OMV (Austria), Bulgargaz (Bulgaria), MOL (Ungaria), Botas (Turcia) şi RWE (Germania). În urmă cu doi ani, RWE şi Gaz de France erau concurente pentru a deveni cel de-al şaselea partener al Nabucco, însă Turcia s-a opus in