Autoturismele romanesti vechi, in special Dacia 1300 si 1310, au zilele numarate pe drumurile publice. Registrul Auto Roman este acuzat ca vrea sa scoata masinile din circulatie prin intermediul statiilor autorizate pentru a efectua Inspectia Tehnica Periodica. Acest lucru le-a fost confirmat reporterilor incognito ai Romaniei libere chiar de angajatii mai multor unitati ITP, care au refuzat sa acorde viza de trecere unei Dacii 1310, nu din cauza starii tehnice, ci pentru ca "RAR este mult mai drastic in privinta acestor autoturisme". "Cum nu poate exista o lege, ca s-ar ridica prea multa lume impotriva, se folosesc de noi, sa nu le mai dam revizia. si politia, cand prinde o Dacie pe traseu, imediat opreste actele soferului sub pretext ca nu ar corespunde tehnic", ne-a spus un inginer de la un service autorizat din Bucuresti.
De altfel, multi oameni s-au plans in ultima perioada ca, atunci cand merg cu masinile romanesti vechi la revizie, mecanicii le cauta nod in papura pentru a-i respinge. Reprezentantii Registrului Auto Roman neaga insa ca ar fi luat o asemenea decizie. "Am auzit de zvonul asta, dar noi nu incurajam asa ceva. Service-urile nu vor sa se puna rau cu clientii cand ii resping si dau vina pe RAR", a declarat Iza Gherhes, purtatorul de cuvant al institutiei. In Romania exista in acest moment peste doua milioane de autovehicule noneuro, din care o mare parte reprezinta Dacia 1300 si 1310.
Masinile vechi, noneuro, vor fi scoase din circulatie din 2011 de catre Comisia Europeana – a fost stirea care anul trecut a speriat romanii, in special pe cei care aveau in curte o Dacia 1300 sau 1310. Mai mult de jumatate din parcul auto din Romania este format din autoturisme non-euro (peste doua milioane de unitati). Forumurile auto au explodat. "Ce vom face noi cu aceste masini, le vom tine ca amintire, ca obiect decorativ?", se intreab