VISE MĂREŢE. Modernizarea bulevardului a fost evaluată la uriaşa sumă de 45 milioane de euro. După câteva întrebări incomode, planul a fost amânat. Sursa: Arhiva EVZ
Şefii Primăriei Generale a Capitalei dau înapoi pe subiectul „Kiseleff”, care ar fi putut deveni „asfaltarea secolului”. Luna trecută, Comisia de Urbanism a Consiliului Municipal (CGMB) aprobase proiectul de fezabilitate comandat de Administraţia Străzilor.
Rezultatul era năucitor, dar şeful comisiei, Ioan Popa, nu s-a scandalizat: amenajarea celor 2,9 km de bulevard ar costa 45 milioane de euro, adică 15 milioane de euro/km, mai scump decât cea mai pretenţioasă autostradă. După ce proiectul a ajuns în presă, conducerea primăriei a început să se dezumfle.
Directorul Administraţiei Străzilor, Alina Roman, spune că planul va fi repus pe tapet peste vreo cinci ani. Dar cum poate arăta modernizarea unei străzi care să coste 15 milioane de euro/ km? Aceşti bani nu există nici măcar pe hârtie, pentru că bugetul primăriei pe 2010 nu s-a aprobat încă.
Dar oficialul de la administraţie spune că, dacă se doreşte înscrierea Bucureştiului în rândul capitalelor europene, lucrările propuse a se realiza pe cel mai important bulevard din Capitală trebuie să devină o prioritate a fiecărei structuri de conducere care distribuie banii de la buget, din cadrul primăriei.
În liga europeană
„Am efectuat studiul în vederea programării lucrărilor de reabilitare pentru perioada 2013-2015 doar dacă gradul de degradare va urgenta execuţia lucrărilor. Licitaţia pentru începerea lucrărilor pe şos. Kiseleff nu se va demara decât în momentul în care necesităţile o vor cere”, explică Alina Roman.
Cei 45 de milioane de euro, suma evaluată pentru costul modernizării, nu este deloc exagerată în ochii celor de la Administraţia Străzilor, ba chiar pe