PR DEZASTRUOS. Şefi de mari corporaţii au comis erori epocale, provocând pierderi uriaşe. Antologia acestor greşeli reprezintă o savuroasă lectură. Sursa: NorthFoto
Parcurgând volumul „Gafe epocale din istoria afacerilor” - distribuit în România de revista „Capital” -, cititorii vor deveni mult mai indulgenţi cu propriile lor greşeli sau cu cele ale apropiaţilor. Pentru că nimic nu se poate compara cu mariajul eşuat dintre Sony şi Columbia Pictures, care a produs gigantului concern japonez o gaură de aproape 5 miliarde de dolari.
Antologia celor mai proaste decizii din lumea afacerilor, multe soldându-se cu falimente răsunătoare, este în acelaşi timp o porţie sănătoasă de umor, dar şi o compilaţie de lecţii de viaţă care te pune pe gânduri.
Volumul este realizat de revista americană „Business 2.0”, având ecouri la nivel mondial, fiind un fel de „Top Forbes”, dar cu valorile răsturnate. Cum spune editorul Adam Horovitz, e o carte despre „cum NU se fac afacerile, deci aproape sigur o puteţi deconta pe firma pentru care lucraţi”.
Au avut bunăvoinţa să moară
În 1999, producătorul american de ţigări Philip Morris şi-a ridicat o lume întreagă în cap, după ce un studiu comandat de companie în Republica Cehă ajungea la concluzia neverosimilă că moartea prematură a unui număr mare de fumători înrăiţi a condus la o economie de 30 milioane de dolari în bugetul Ministerului Sănătăţii din a ceastă ţară.
Gafa n-a constat neapărat în această culme a cinismului, ci faptul că raportul a fost dat publicităţii, cuiva de la Philip Morris scăpându-i din vedere gravitatea concluziei la care se ajungea.
Compania americană îşi construise un plan de marketing prin care demonstra că, din punct de vedere contabil, din accizele la tutun, coroborate cu mortalitatea crescută, bugetele de sănătate au numai d