INTERVIU EXCLUSIV ONLINE. Directorul Metrorex spune că azi costă 50 de milioane de euro un km de metrou până în Drumul Taberei. La Ceauşescu era mai ieftin. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
1 /.
Între 1975 şi 1989 statul român a cheltuit sume echivalente azi cu 1,5 miliarde de euro pentru 60 de km de metrou.
Metroul, aşa cum îl ştim şi-l folosim noi azi, a fost făcut de români, sub dictatură. Mânat de bici sau de mândria de a făuri ceva durabil, acelaşi popor care azi acuză dureri în coate şi sictir politic existenţial a fost în stare într-o vreme să construiască ceva bun.
Cu sacrificii, cu bani mulţi - până acum statul a cheltuit peste două miliarde de euro pentru construcţia metroului - România a intrat şi ea în rândul lumii, cu metroul.
Azi ne batem pe el cu sindicaliştii, traficul ne e mai infernal (dacă se poate, iar ultimele zile ne-au dovedit că se poate) fără el, şi ascultăm de 20 de ani poveştile celor care ne tot promit că vor extinde reţeaua în toate punctele nevralgice ale Capitalei. Cea mai recentă promisiune îi aparţine lui Gheorghe Udrişte, actualul director al Metrorex.
După 1989 nimeni n-a mai avut interes să facă metrou
Gheorghe Udrişte a lucrat la metrou din 1978, când era un simplu inginer la secţia electromecanică. Vremelnic, într-unul din mandatele de ministru ale lui Basescu, a mai fost şi director general pentru câţiva ani. Spune că a fost “eliberat din funcţie”, nu dat afară “cum s-a spus atunci” şi împarte şi azi funcţia de director cu sentimentul că scenariul se va repeta. Politica e o femeie schimbătoare.
Priveşte însă lucrurile cu seriozitate de oltean, aşa cum a făcut-o şi la Primăria Capitalei, unde timp de opt ani a fost ţinta înjurăturilor multor şoferi pentru traficul din oraş. El promite că va da gata metroul până în Drumul Taberei în vara lui 2