Nici unul dintre termenele prevăzute pentru finalizarea autostrăzilor nu va fi respectat. Toate şantierele de autostrăzi din România înregistrează întârzieri peste termenele iniţiale. Sursa: CALCULESursa: Codrin Prisecaru
1 /.
Unul dintre principalele motive este că Ministerul Transporturilor nu are bani pentru a-i plăti pe constructori, spune Dorina Tiron, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). „Banii s-au terminat încă din septembrie. Pe unele şantiere se mai lucrează, dar pe cheltuiala constructorului, până în 2010 când vom avea buget”, afirmă Tiron.
270 km până în 2011 - teoretic
În prezent, în toată ţara se lucrează la circa 270 de kilometri de autostradă, a căror finalizare se întinde, cel puţin pe hârtie, până la finalul anului 2011.
Valoarea totală a acestor lucrări este de 7,61 miliarde de lei, respectiv 1,78 miliarde de euro. „Pe anul acesta am depăşit bugetul cu circa 1,5 miliarde de lei. Aproape în toate proiectele am avut costuri mai mari decât cele prevăzute. Dacă nu primim mai mulţi bani, în 2010 nu mai demarăm nicio lucrare nouă şi terminăm doar ce am început”, avertizează directorul.
Singurul tronson care are şanse de finalizare în acest an este Câmpia Turzii-Gilău, cum a cerut premierul Emil Boc. Se pare însă că, pe 1 decembrie, în ziua în care s-a programat inaugurarea, nu va fi gata în totalitate.
„Se lucrează la marcaje. Probabil că pe 1 decembrie va fi gata într-o măsură foarte mare”, susţine directorul de comunicare de la Bechtel, Bogdan Sgârcitu. De altfel, reprezentanţii Companiei de Drumuri dau ca dată de finalizare 28 februarie 2010.
Tot la începutul primăverii viitoare ar fi trebuit să fie practicabil şi tronsonul Suplacu de Barcău-Borş (64 km). Asta doar teoretic, pentru că proiectul