Producţiile autohtone marca Pro au cele mai mari audienţe TV. Dintre serialele de la Prima TV, doar filmul „Trăsniţii“ aduce un plus de rating postului. „State de România“ are cel mai mare rating, dar se află sub nivelul audienţelor Pro TV din prime-time, în timp ce „Aniela“ ridică ştacheta postului Acasă TV.
Odată cu creşterea vertiginoasă a industriei mass-media, televiziunile româneşti s-au îndreptat tot mai des către producţii autohtone. Deşi sunt destul de scumpe, aceste programe aduc un beneficiu major staţiilor TV: atrag şi fidelizează publicul.
Fie că sunt fermecaţi de apariţia unor vedete sau a unor actori cunoscuţi, fie că ridicolul situaţiilor prezentate îi distrează, românii au ajuns să se îndepărteze de „mirajul" filmelor americane, după care tânjeau în urmă cu douăzeci de ani, şi să prefere serialele româneşti.
„State de România", difuzat de Pro TV în fiecare zi de luni până joi, este o reeditare a filmului „Regina". Echipa de la Pro s-a folosit de notorietatea personajelor şi a continuat povestea de succes. „State" este lider de audienţă la capitolul seriale autohtone.
De la sfârşitul lui septembrie (când a fost lansat) şi până la jumătatea lunii noiembrie, „State de România" a fost urmărit în medie de 498.000 de telespectatori pe minut.
La primul episod, beneficiind de notorietatea personajelor şi de cea a postului TV unde este difuzat, programul a intrat puternic pe piaţă, reuşind să atragă 625.000 de telespectatori.
De atunci, acest vârf nu a mai fost atins. Pe parcurs, audienţa producţiei a oscilat între 400.000 şi 500.000 de telespectatori. Şi asta, în timp ce ratingul mediu înregistrat de Pro TV în prime-time (orele 19.00 - 23.00) a fost, în octombrie, de 891.000 de telespectatori pe minut.
„Aniela" îl urmează îndeaproape pe „State", aducând postului Acasă TV, în medie, 412.000 de privitori pe minut