Dacia Duster şi Alain Prost au format un parteneriat neaşteptat pentru Trophee Andros. „Adevărul“ a fost la Val Thorens pentru a verifica cum merg lucrurile. Avem şanse mari la titlu. Versiunea de curse a primului SUV Dacia a fost testată în premieră mondială la Val Thorens. „Adevărul“ s-a aflat în dreapta lui Alain Prost şi spune primele impresii la cald.
Finalul lui noiembrie are o dublă semnificaţie aici în Alpii din Savoia. La 21 noiembrie se deschide oficial Val Thorens, una dintre cele mai mari staţiuni de schi din Europa şi, tot atunci, aici la 2.300 de metri, în inima muntelui, echipele participante la Trophee Andros vin să facă primele teste pe circuitul pe care se va desfăşura una dintre etapele cursei.
Primul contact cu Duster l-am avut dis-de-dimineaţă, pe un ger alpin, cu cer senin ca sticla. Tehnicienii roiesc în jurul său, iar Alain Prost abia se zăreşte cu cei un metru şaizeci şi ceva cât măsoară.
Cockpit-ul a fost făcut pe măsura lui, astfel că şi locul copilotului este cam pe aceleaşi dimensiuni. Ba chiar scaunul din dreapta este împins cu 20 de cm mai în faţă pentru că în spatele său se află telemetria de cursă, comunicaţia şi sistemul video din interiorul maşinii.
Acces dificil
Aşa că pe locul din dreapta se vor putea aşeza doar acei yoghini ce se vor putea strecura printre cele trei bare laterale ale structurii de rezistenţă şi vor putea să îşi plieze picioarele într-un spaţiu de numai 45 de cm.
Mă uit cu groază la standul Skoda unde mecanicii de acolo încercau să îndese în maşină un alt confrate jurnalist venit din Belgia şi mă gândesc cu groază că am bătut drumul de pomană. Surpriză, reuşesc să mă mobilizez şi să respect întocmai indicaţiile echipei tehnice.
„Nu te sprijini în picioare, nu te atingi de pragul maşinii şi nici de uşă. Te prinzi de barele de pe plafon, pui un picior pe scaun şi te tr