Patru puternice grupuri de presă americană se pregătesc să lanseze o platformă comună pe internet, unde să-şi vândă publicaţiile în format electronic, relatează AFP. Lansarea acestui chioşc virtual ar putea fi făcută peste câteva zile, la începutul lunii decembrie, potrivit unor surse apropiate proiectului şi citate de cotidianul american The New York Times.
Cele patru trusturi de presă - Time Inc. (care publică revistele People, Time, Fortune), Conde Nast ( cu The New Yorker, Vogue, Vanity Fair), Hearst (care scoate pe piaţă ediţia americană a revistei Marie-Claire) şi Meredith (Parents) - vor fi parteneri cu părţi egale la această platformă care va furniza ediţii on-line.
Proiectul vizează şi dezvoltarea de formate ce oferă posibilitatea de lectură pentru telefoanele mobile multifuncţionale sau cărţi electronice.
New York Observer a precizat că un responsabil de la Time, John Squires, va fi numit numit în fruntea noii entităţi.
Întreaga presă americană scrisă se confruntă cu scăderea veniturilor din publicitate, un tiraj tot mai mic şi pierderea cititorilor care au fugit spre site-urile de ştiri gratuite, aşa că noul chioşc on-line de ziare este bine venit.