Americanii au luat cu asalt, la miezul nopţii, uşile magazinelor, pentru a profita de reducerile generoase din aşa-numita "vinerea neagră", care succede Zilei Recunoştinţei şi marchează începutul sezonului de cumpărături pentru sărbători, potrivit Reuters.
Aproape 134 de milioane de persoane vor ieşi la cumpărături în acest week-end în care retailerii anticipează câştiguri semnificative. Totuşi, mulţi americani vor fi mai cumpătaţi, anul acesta, din cauza crizei economice.
Sub semnul cumpătării
De asemenea, ei vor cumpără mai puţine cadouri ca anul trecut, potrivit estimărilor. Ritualul anual al consumismului american este monitorizat cu mare atenţie pentru descoperirea indiciilor că economia va fi împinsă din nou înainte de cumpărători, după ce criza financiară din 2008 a făcut ca sărbătorile de anul trecut să fie cel mai prost sezon de retail din ultimele patru decenii.
„Vinerea neagră” este cea mai aglomerată zi de cumpărături din sezonul de sărbători, perioadă în care au loc aproape o cincime din vânzările anuale de retail din SUA.
Directorul general al Macy’s,Terry Lundgren, crede că retailerii vor consemna performanţe decente în sezonul de iarnă 2009, cel puţin comparativ cu 2008. "Situaţia este foarte diferită faţă de anul trecut, când ne prăbuşeam de pe culme şi ne agăţam de crengi", a spus Lundgren.
Unii analişti se aşteaptă la câştiguri ridicate ale retailerilor, de astăzi până duminică, dar avertizează că acestea nu reprezintă şi certitudinea unui sezon bun al sărbătorilor, fiind posibil să aibă loc o scădere a vânzărilor, chiar înainte de Crăciun. Cel mai mare trafic al cumpărătorilor este aşteptat la Wal-Mart Stores şi Target, precum şi la Macy's şi Kohl's.
Vinerea reducerilor şi la Unirea Shopping Center
În această seară, de la o