Eli Davidai, multimilionarul om de afaceri israelian care a adus Pepsi şi Burger King în România, fuge de ochii presei şi nu-i place să fie fotografiat. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢU
Ieri însă, a ieşit în lume, cu ocazia celor zece ani de la înfiinţarea companiei care furnizează soluţii software şi outsourcing pe Resurse Umane, WizSalary.
Aceasta este una dintre cele 30 de companii unde este acţionar sau membru al conducerii, din care peste zece sunt în România, iar restul în Cipru, Anglia, SUA, China, India, Bulgaria, Turcia, Ucraina şi Slovacia.
Despre Burger King spune că industria fast-food este un câştigător al crizei. Iar bunurile de larg consum şi IT-ul sunt domenii mai puţin afectate de criză.
EVZ: Care a fost prima afacere pe care aţi gestionat-o?
Eli Davidai: În 1979, am fondat o companie împreună cu câţiva întreprinzători, numită Scitex, în domeniul IT, care le permitea jurnaliştilor să reducă timpul necesar până la închiderea ediţiei de la o zi la şase ore înainte să meargă la tipar. A fost cumpărată ulterior de Kodak pentru câteva sute de milioane de dolari. Scitex a pornit în Israel, însă, după primii ani, ne-am mutat în New York.
Cum s-a schimbat mediul de afaceri în aceşti ani?
Este o schimbare enormă. Pe atunci nu erau telefon, fax, telefon mobil. Astăzi, când te trezeşti, ştii ce se întâmplă în întreaga lume, eşti conectat la afacerile tale. Atunci, lucrurile se axau pe oameni, acum pe afacere, pe cifre. Este o lume diferită. Fiul meu de 16 ani face la calculator lucruri pe care, dacă m-ai pune pe mine, nu aş fi capabil să le fac. Eu o numesc „generaţia ecranului”.
În generaţia mea, ieşeam, ne întâlneam, discutam, ne jucam pe stradă. Acum, ei discută pe Yahoo! Messenger, ICQ, Facebook, nici măcar nu se întâlnesc, pun doar fotografii. Poţi fi cu totul altă persoană d