Şapte din zece români au început să cumpere mai puţine produse sau să le caute pe cele mai ieftine, din cauza crizei, arată un studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center. Sursa: Sergiu Rusu
Totuşi, mai puţin sau deloc afectaţi s-au dovedit a fi tinerii fără copii, care au venituri de peste 3.000 de lei/familie şi studii superioare, potrivit rezultatelor studiului.
Astfel, 28,8% dintre respondenţi nu şi-au modificat comportamentul de consum, iar 71,2% au redus consumul sau au ales produse mai ieftine. Dintre aceştia, 45,9% au cumpărat aceleaşi produse, dar în cantitate mai mică, 9,3% au achiziţionat produse la un preţ redus, dar în aceeaşi cantitate, iar 16% au ales produse mai ieftine şi în cantitate mai mică.
„Cei care nu şi-au schimbat comportamentul de consum ca efect al crizei sunt cei care se declară ca fiind afectaţi într-o foarte mică măsură sau chiar deloc de criză, tineri, fără copii, care au venituri peste 3.000 de lei/familie şi au studii superioare”, spun reprezentanţii companiei de cercetare.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 de locuitori, în perioada 16-23 noiembrie. Au fost intervievate telefonic 854 de persoane cu vârsta cu prinsă între 18 şi 65 ani.
Comparativ cu luna februarie, procentul persoanelor care se declară afectate puternic de criză este în creştere, de la 28,6% la 36,4%. În schimb, procentul celor care sunt afectaţi în mică măsură sau deloc este în scădere, de la 38,7% la 26,6%.
Potrivit studiului, cele mai afectate de criza economică sunt femeile cu vârsta cuprinsă între 55 şi 65 ani, cu un nivel de educaţie sub liceu şi cu un venit mai mic de 1.500 de lei/familie.
Efectele pe care criza economică le-a avut asupra familiilor sunt pier derea locului de muncă (22,4%), reducerea