Ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat că Executivul are o datorie de 100 de milioane de euro faţă de americanii de la Bechtel.
Compania Bechtel a finalizat primii 42 de km ai Autostrăzii Transilvania, denumită A3.
“Acum trebuie să prindem din urmă nişte plăţi şi o să încercăm să facem şi acest lucru. Sunt nişte facturi care cred că sunt undeva la 70-80 de milioane de euro şi probabil că o să mai fie finalizarea asta, deci cred că suntem undeva în zona lui 100 de milioane de euro, poate undeva peste. Noi am primit o datorie foarte mare de anul trecut şi probabil că o să rămână nişte bani care să fie plătiţi şi în ianuarie”, a spus ministrul Transporturilor, adăugând că fiecare factură emisă se va plăti la o lună după emiterea ei, deci până în luna ianuarie 2010 datoriile către Bechtel vor fi achitate.
Potrivit acestuia, pentru ca lucrările la autostradă să înainteze în acelaşi ritm şi anul viitor, alocarea bugtetară trebuie să se situeze la acelaşi nivel cu cea de anul acesta, “în jurul a 400 de milioane de euro”.
Berceanu a spus că, spre deosebire de o autostradă construită la câmpie, care costă 6 milioane de euro pentru fiecare kilometru, Autostrada Transilvania a avut costuri de 11 milioane de euro pe km, fără să fie incluse sumele pentru exproprieri.
Şeful interimar de la Transporturi a precizat că după finalizarea întregii autostrăzi, de la Braşov la Borş, se va introduce taxă.
Ministrul Transporturilor a mai afirmat că intenţia Guvernului este ca până în 2012 să existe autostradă de la Târgu Mureş până la graniţa cu Ungaria, iar în acest sens, la mijlocul lunii ianuarie 2010 oficialii Ministerului Transporturilor vor relua discuţiile cu firma constructoare Bechtel pentru a găsi metode de finanţate alternative finanţării exclusive de la bugetul de stat a Autostrăzii Transilvania.
"Discutăm