Premierul interimar, Emil Boc, şi ministrul interimar al Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, au inaugurat astăzi prima porţiune a şoselei de ocolire a municipiului Timişoara şi a şoselei Timişoara- Lugoj. Sursa: Adi PîclișanSursa: Adi Pîclișan
1 /. Timişorenii pot face acuma diferenţa între cei care spun vorbe bine meşteşugite şi cei care realizează lucruri concrete”, a spus Emil Boc. Premierul interimar a testat bucata de centură la volanul unui Logan, la fel cum a făcut şi ieri la inaugurarea primului tronson din Autostrada Transilvania.
La rândul său, ministrul Transporturilor a dat asigurări că întregul „ring" al Timişoarei va fi realizat şi a afirmat că speră că se va face câte un tronson în fiecare an.
„Atunci când am preluat această lucrare, chestiunile erau foarte încurcate, dar iată că am reuşit, în şapte luni, să realizăm mai mult decât s-a realizat în anii anteriori", a spus Berceanu.
Primul autovehicul care a intrat pe centura oraşului a fost un TIR înmatriculat în Polonia. Prima porţiune din centura Timişoarei are 12 kilometri, din totalul de 56 kilometri, şi face legătura între DN 6 şi DN 69, respectiv între Calea Lugojului şi Calea Aradului. Şoseaua de ocolire are 2 benzi de circulaţie, 3 pasaje şi 5 intersecţii.
Primele lucrări la centură au început în anul 2002, dar societatea care câştigase licitaţia pentru construcţia drumului a realizat doar 40% din lucrare în patru ani. Pentru acest motiv ministrul Transporturilor a reziliat contractul cu fostul constructor, fără ca acesta să plătească penalizări de întârziere. Costul primei porţiuni din centura Timişorii se ridică la 15 milioane de euro.
Scapă Banatul de „ruşine”
Tot astăzi, cei doi oficiali au inaugurat şi drumul european Timişoara–Lugoj, cu o lungime de 52 de kilometri şi care a fost consid